☫ مقر افسران جنگ سایبری ☫

☫ مقر افسران جنگ سایبری ☫

منوي اصلي

آرشيو موضوعي



آرشيو مطالب

لينکستان

دانلود کد پخش کننده آقا و جنگ نرم

ساعت

امکانات


اصول نیروهای ضد شورش

 

معنی شورشی با معترض خیلی تفاوت داره .اعتراض یک جمیعت معترض که بطور مسالمت آمیز  باشد و بدون تجهیز بودن به آلات درگیری و سلاح های سرد و گرم صورت گیرد راهپیمایی و اعتراض مسالمت آمیز نامیده میشه  و با شورش معنی متفاوتی داره !

 

شورش به وضعیتی گفته میشه که یک عده بخوان با سلاح سرد یا گرم به اموال دولتی یا عمومی حمله کنن و خسارت بزنن و یا اینکه مردم و نیروهای امنیتی رو مورد ضرب و شتم قرار بدن . به این عده معترضین معترضین غیر مسالمت آمیز گفته میشه که چون طرفدار خشونت هستن شورشی نامیده میشن

 

و نیروی ضدشورش هم در جهان اساسا برای مقابله و سرکوب این نوع معترضین شورش گر شکل گرفته که با یکسری اصول و تاکتیک های خاص برای متفرق کردن جمع شورش گر و دستگیری اونها بکار میرن !

 


 

( نیروهای ضد شورش کشورهای دیکتاتور یا اول شخص پادشاهی معمولا از این قانون مستثنی هستن و هر جور بخوان رفتار میکنن .. نمونه ش رو حتما  دیدید )

 


 

آرایشات در عملیات ضد شورش.
1- آرایش پیکانی : در این نوع آرایش نیروهای ضد شورش باید به سرعت و با دستور فرمانده به شکل پیکان در اومده و با تمام قوا به قلب اغتشاشگران حمله میکنن. مسلما در صورتی که این نیروها بتونن جمعیت آشوبگر رو از وسط نصف کنن به راحتی میتونن نسبت به دستگیری اونا اقدام کنن. ولی یه اصل مهم در عملیات ضد شورش رو نباید نادیده گرفت : هیچ وقت نیروهای آشوبگر رو در جایی گیر نندازن
زیرا در این صورت اونا برای فرار به هر کاری دست میزنن و ممکنه نیروهای ضد شورش مجبو بشن با خشونت بیشتری باهاشون برخورد کنن که در نهایت منجر به کشتار میشه. همیشه برای آشوبگران راه فرار باید گذاشته بشه  تا بتونن فرار کنن.

 


2- آرایش پله به راست و پله به چپ : این دو نوع آرایش برای سرکوب نیست بلکه بر عکس برای اینه که نیروها جمعیت ناآرام رو مجبور به فرار کنن. در حالت پله به راست جمعیت وادار میشه به سمت چپ فرار کنه و در حالت پله به چپ جمعیت به سمت راست هدایت میشه.

 


3- آرایش لوزی: برای حفاظت شخص یا وسیله ای که در بین آشوبگرا گیر افتاده به کار میره. مشخصه که الزاما منظور من شکل لوزی نیست بلکه میتونه به صورت دایره ، بیضی ، مستطیل یا هر شکل دیگه ای باشه. مهم اینه که بتونین از مرکز محل قرار گیری حفاظت بشه

 


 

اصول استفاده از تجهیزات در  برخورد با شورشیان

 

-استفاده از شات گان و سلاح های ساچمه ای برای افرادی که خطری ندارند توصیه نمیشود و فقط به جهت افرادی بکار میرود که قصد حمله به نیروهای ضد شورش و  آسیب رساندن به  آنها را دارند.( با سلاح سرد یا گرم یا نارنجکهای دستی) آن هم از فاصله دور شلیک میشود به جهت زخمی کردن فرد شورشی و پراکنده کردن سایر شورشی ها.

 

-کتک کاری باید در حد باتوم و لگد ( کمر به پائین ) و به جهت پراکنده کردن و دور کردن جمعیت شورشی از صحنه باشد و نه بیشتر  !! خشونت بیش از اندازه فایده ای به جز درگیری و ضد و خورد و  خستگی نیروی ضد شورش چیزی در پی ندارد

 


 

-  از گازهای اشک آور تفنگی و دستی تا آخرین لحظه ( یعنی در حد اجبار ) نباید استفاده شود و قبل از استفاده اگه محیط طوری هست که مردم معمولی در صحنه حضور دارن باید با بلندگو هشدار داده بشه که کسانی که ناراحتی تنفسی یا قلبی عروقی دارن  و یا حساسیتی دارن از محل دور بشن !

 

- استفاده از گازهای شیمیایی و عصبی برای مقابله با شورشیان در  محیطهای شهری ممنوع است و فقط کاربرد خارج از شهر و یا محل های دور افتاده دارد.زیرا ممکن است دود این گازها در هوا پراکنده شود و با جابه جایی هوا باعث مسمومیت اشخاص معمولی در شهر شود .

 

-استفاده از گلوله جنگی در نیروی ضد شورش ممنوع است مگر در مواقع اضطراری که اشخاص شورشی قصد استفاده از سلاح گرم داشته باشند و کنترل آنها با سلاح و تجهیزات ضد شورش مقدور نباشد !

 


 

-استفاده از تجهیزات شخصی مانند اسپری اشک آور یا شوکر دستی و باتوم شوکدار فقط در مواقع لزوم هست مثلا شخصی بازداشت شده اما ساکت نیست و با اذیت کردن و سر وصدا و نا آرامی قصد فرار دارد و یا شخصی اجازه دستبد زدن و بازداشت شدن را  نمیدهد و قصد درگیری با نیروهای ضد شورش را دارد .

 


نظرات شما عزیزان:

بسیجی گمنام
ساعت15:03---24 دی 1391
برادر من شما نباید این اطلاعتو که بذاری اینجا آخه ... چی بگم! چرا حفاظت اطلاعاتو رعایت نمیکنی همین الان سایتای سبز از اطلاعات شما ورداشتن تو سایتای خودشون استفاده میکنن واسه ضد تاکتیک .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا [ARG] تاريخ: برچسب:ضد شورش,یگان ویژه,نظامی,اصول کار یگان ویژه,پلیس,نظامی, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب


© All Rights Reserved to skyman.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com